skip to Main Content

Vanzare magazin online – ce trebuie sa știi înainte de a începe acest proces?

vanzare magazin online

Vanzare magazin online – este fondat acum 7 ani, cu o cifră de afaceri și profitabilitate stabilă în ultimii 3 ani. Cât anume pot cere pe el? Nu este numai costul de dezvoltare, ci și timpul și energia mea băgate în afacerea aceasta. Ce anume trebuie să iau în considerare în etapele viitoare ale vânzării?

Investpoint: Dacă te gandesti la vanzare magazin online, principala modalitate de evaluare a magazinului este din perspectiva venitului potențial și al profitabilității afacerii. Acestea vor fi primele elemente pe care un potențial cumpărător le va analiza. Apoi trebuie văzut dacă veniturile și cheltuielile actuale sunt sustenabile pe următorii 3-5 ani. Aici te poți uita la domeniul în care activează magazinul, la competitorii direcți și la modul în care schimbările economice actuale pot influența afacerile companiei.

Analiza pentru vanzare magazin online

Analiza veniturilor și cheltuielilor este extrem de importantă pentru procesul de vanzare magazin online. Pe ea se va construi proiecția financiară care va constitui baza de plecare pentru orice discuție cu un cumpărător interesat.

Înainte de a începe activitatea de evaluare și promovare a afacerii spre vânzare va trebui făcută o analiză. Aceasta trebuie sa cuprinda sursele de venituri ale companiei din ultimii 3-5 ani. Sunt clienți noi sau clienți fidelizați? Există clienți care reprezintă mai mult de 10-15-20% din cifra de afaceri anuală ?

De asemenea, costurile afacerii trebuie analizate în detaliu pe ultimii ani : Cine sunt principalii angajați ai companiei? Sunt aceștia disponibili pentru a continua să colaboreze cu un nou proprietar? De asemenea trebuie să înțelegi foarte bine aportul tău ca și ghid al valorii companiei. În costurile luate în calcul ai prognosticat și salariul unui manager operațional? Sau al unui director de vânzări tot atât de dedicat și de valoros ca și tine?

Venituri și cheltuieli

Veniturile și cheltuielile viitoare sunt ceea ce cumpără investitorul într-o afacere ce nu are active imobiliare semnificative. Pentru o afacere matură, cu o creștere solidă în ultimii ani, acesta nu ar trebui să fie o analiză complexă. Din experiență, pot spune că mai dificil este cu companiile start-up, ce au potențial pe care ar putea să îl fructifice sau nu, în funcție de forțele piețelor economice și de energia din cadrul echipei fondatoare.

Dacă ai ajuns în etapa în care compania funcționează fără aportul tău, profitabilitatea este stabilă pe ultimii ani și nu există forțe economice care ar putea influența major industria în care se dezvoltă afacerea, atunci aceasta este foarte atractivă pentru investitori. Aceștia vor lua în considerare profitabilitatea anilor viitori și riscul aferent acestui profit. Acest risc aferent investiției în afacere va lua în considerare domeniul în care aceasta se dezvoltă, piața și competiția directă și indirectă precum și factorii interni ai companiei (dependența de un client majoritar, forța de muncă calificată dificil de reținut, procese și proceduri interne la diferite stadii de implementare).

Procesul de vanzare magazin online

Trebuie avut în vedere faptul că procesul de vanzare magazin online are trei părți – prima parte este cea de pregătire a acesteia pentru vânzare (de obicei cu 2-3 ani înainte de planul de ieșire din afacere), partea a doua ce constă în promovarea și marketingul afacerii către potențiali investitori (prin resursele proprii sau colaborând cu un broker de afaceri) și etapa a treia (ce reprezintă negocierea cu investitorii interesați, parafarea trazancției și perioada de predare a operațiunilor și procedurilor aferente afacerii – ce poate fi de 1-2 ani, în funcție de complexitatea și implicarea antreprenorului în activitatea companiei).

Astfel, un proces de vanzare magazin online este mult diferit față de vânzarea unui activ imobiliar sau al unui bun mobil – luând în considerare timpul aferent pregătirii, negocierii și predării afacerii, precum și energia și necesarul de informații pentru fiecare etapă. Dacă ai nevoie de opinia avizată a unei echipe formate din evaluatori de afaceri, contactează-ne.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Categorii
Back To Top